התקנת יריעות ביטומניות

עבודות איטום מבוצעות באמצעות סוגים שונים של יריעות וחומרים. בין האפשרויות הקיימות, אחד הפתרונות השכיחים ביותר הוא שימוש ביריעות ביטומניות. מטרת השימוש ביריעות ביטומניות היא להשיג עמידות גבוהה בפני בלאי ושחיקה ולהבטיח איטום מלא של הגג מפני חדירת מים.

התקנת יריעות ביטומניות מתבצעת במסגרת עבודות איטום בכמה שלבים:

א. הכנת שטח הגג – בשלב הראשון צריך לרוקן לגמרי את הגג ולהסיר שאריות של שכבות איטום קודמות. השלב הראשון של הכנת הגג חשוב מאוד, כי בלעדיו אי אפשר להבטיח היצמדות של היריעות ואיטום מפני חדירת מים ונזילות.

ב. יישום היריעות – בשלב השני מיישמים את היריעות הביטומניות על גבי שטח הגג. את היריעות מניחים בצמוד אחת לשנייה כדי למנוע חדירה של מים, אך מקפידים גם על הצמדה שלהם לשטח הגג באופן שעולה בקנה אחד עם ההנחיות של אנשי המקצוע.

ג. ניקיון של הגג – בשלב השלישי של עבודות איטום מנקים את הגג כדי להחזיר אותו לשגרת הפעילות והעבודה. במידה ויש על הגג צינורות מים או דודי שמש, צריך להקפיד על החזרה שלהם מעל היריעות הביטומניות באופן שלא יפר את האיטום.

מה ההבדל בין התקנת יריעות ביטומניות לבין יריעות PVC?

סוג אחר של עבודות איטום מבוצע עם יריעות PVC. כאן משתמשים בתרכובות שונות של חומר תרמופלסטי כדי להשיג את המטרה של האיטום, אך שיטת העבודה מבוססת על הנחת היריעות בצורה חופשית ולא על חיבור שלהן לגג.

בנוסף, ההבדל בין יריעות ביטומניות לבין יריעות PVC הוא במשקל: בעוד המשקל הסגולי של יריעות PVC יחסית נמוך ואפשר ליישם אותן גם על גגות קלים וגגות תעשייתיים, יריעות ביטומניות מתאימות בעיקר לגגות של מבנים רגילים.

לסיכום, מומלץ להכיר את היתרונות של יריעות ביטומניות לפני שבוחרים עבודות איטום. אם רוצים, אפשר גם להתייעץ עם אנשי מקצוע ולברר כמה יעלה ליישם את היריעות על פני שטח הגג. לאחר מכן, משווים בין יריעות PVC לבין יריעות ביטומניות ובכל מקרה מתעקשים על תקופת אחריות כמה שיותר ארוכה עבור התוצאות הסופיות.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)