חימום תת רצפתי יתרונות וחסרונות

חימום הבית בלילות קרים באזורים מסוימים, ובעונת החורף בכלל, הוא אחת הסוגיות שבעלי דירות ובתי מגורים מתמודדים איתה מעת לעת. בשנים האחרונות התגברה הנטייה בקרב יחידים ומשפחות לעבור לחימום תת רצפתי. זאת בהמשך למגמה שהולכת ומתחזקת בכל רחבי העולם. מה זה בעצם חימום תת רצפתי? למי מתאם אופן החימום הזה של החלל הפנימים בבית, בעסק ובכלל? מה בין חימום תת רצפתי ושיטות חימום אחרות? היכן ניתן להזמין התקנת חימום איכותי מהסוג האמור באיכות גבוהה ובמחירים הוגנים? כדאי לקרוא – בשורות הבאות נסקור את הנושא של חימום תת רצפתי יתרונות וחסרונות.

מה זה חימום תת רצפתי ולמי הוא מתאים

חימום תת רצפתי הוא שיטת חימום באמצעות מערכת צינורות המותקנת מתחת למרצפות בחלל המחומם. בתוך הצינורות יש מים, שניתן לחמם אותם באמצעות מוליכים חשמליים. ככל שהמים במערכת החימום התת רצפתי חמים יותר, כך הרצפה בחלל המחומם תהיה חמה יותר. השליטה בטמפרטורה בחלל באמצעות חימום תת רצפתי כרוכה למעשה בשליטה בחום של המים בתוך המערכת. לרוב, מערכת חימום תת רצפתי מותקנת בבתים שבהם יש רצפת בטון. עם זאת, יש לא מעט מקרים שבהם מותקנת מערכת מהסוג באמור גם במבנים שהריצוף שלהם שונה. חימום תת רצפתי מתאים במיוחד במקרים הבאים:

  • שהיה רציפה בתוך החלל המחומם: יצירת הטמפרטורה המתאימה בחלל המחומם דורשת זמן. לפיכך, המערכת מתאימה בעיקר בחללים שבהם מתקיימת פעילות במרבית שעות היום. המערכת מתאימה לא מתאימה למבנה שהנוכחות בו היא רק לכמה שעות ביממה.
  • חללים גדולים: קל יותר לחמם חללים גדולים באמצעות חימום תת רצפתי איכותי. עם זאת, אין זה אומר כי אין לחמם חללים קטנים באופן הזה.
  • רצפת בטון: מערכת חימום תת רצפתי מותקנת לרוב, כאמור, במבנים שבהם הרצפה עשויה מבטון. אם למבנה יש יותר מקומה אחת, גם התקרה וגם הרצפה עשויות מבטון.

היתרונות של חימום תת רצפתי

התקנת חימום תת רצפתי מעניקה כמה וכמה יתרונות הן לבעלי הנכס והן למי שגרים או שוהים בו. להלן היתרונות העיקריים של חימום תת רצפתי:

  1. חיסכון בצריכת האנרגיה: מרגע ההתקנה, חימום תת רצפתי הוא חסכוני הרבה יותר מכל שיטת חימום אחרת. המערכת מופעלת באמצעות משאבת מים, כך שפיזור החום הוא אופטימלי ואין בזבוז של חום ואנרגיה בכלל.
  2. שליטה בטמפרטורה: התקנת תרמוסטט נפרד בכל חלל מאפשרת לשלוט ביעילות על הטמפרטורה.
  3. התאמת החימום לגודל החלל: כיוון שמדובר בפרישה של צנרת מתחת לרצפה, ניתן לגרום לכך שהחימום יגיע לכל הפינות בחלל בצורה אחידה.
  4. אסתטיקה: מערכת חימום תת רצפתי מאפשרת להימנע מהתקנת אביזרים מיותרים או שימוש באביזרים כגון תנור או רדיאטור, שפוגעים במראה האחיד ובאסתטיקה.

החסרונות בחימום התת רצפתי

אל מול היתרונות, יש גם כמה חסרונות משמעותיים בשיטת החימום האמורה:

  1. התקנה יקרה: התקנת המערכת היא יקרה, גם אם משווים אותה להתקנת מיזוג מרכזי או כל מערכת חימום אחרת.
  2. דרישות מקדמיות: לרוב, המערכת מותקנת במבנים בעלי רצפת בטון ותקרת בטון. ניתן להתקין אותה גם בסוגי רצפה אחרים, אבל אז ההתקנה פחות יעילה:
  3. התקנה מתוכננת מראש: לא ניתן התקין חימום תת רצפתי ללא הכנה מראש. במרבית המקרים, ההתקנה מתוכננת עם הקמת המבנה. במקרים אחרים ההתקנה מתבצעת כחלק משיפוץ או שינויים במבנה.

אם יש לכם עניין בהתקנת מערכת חימום תת רצפתי איכותית שתשרת אתכם לאורך זמן, אתם בהחלט במקום הנכון. כדאי ליצור קשר כבר כעת והמומחים של עולם החימום – המומחים בהתקנת מערכות חימום איכותיות, יסייעו לגם וילוו אתכם כל הדרך להצלחה.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
חימום תת רצפתי יתרונות וחסרונות, 10.0 out of 10 based on 1 rating