10 שיטות להגדלת המכירות בחנות האינטרנטית

התפרצות נגיף הקורונה גרמה לרוב העסקים הקטנים והבינוניים להבין את כוחה של רשת האינטרנט, ובעיקר את החשיבות להקמת ולתפעול חנות אינטרנטית. לא מעט עסקים בישראל הקימו חנויות וירטואליות המאפשרות להם למכור מוצרים בדיגיטל גם בתקופות משבר, ובמיוחד בסגרים הממושכים, ולמעשה הם הצליחו לשרוד את התקופה המאתגרת וחלקם אפילו התפתחו וצמחו עקב המעבר למכירות באינטרנט.

היקפי המכירות בדיגיטל גדלים מדי שנה והשיאים נשברים בכל פעם מחדש. המסחר המקוון בישראל צמח באופן משמעותי בתקופת הקורונה, ועל פי הסטטיסטיקה השוק המקוון צמח ב-9%, עובדה הממחישה את הביטחון של הצרכן הישראלי הממוצע לרכישות בחנויות האינטרנטיות. הצרכנים הסתגלו במהירות לקניות בדיגיטל, הם הבינו את היתרונות הרבים של רכישת מוצרים ושירותים באתרי המכירות המקוונים, ולא מעט עסקים בוחרים לסגור את החנות הפיזית ולעבוד למכירות רק בדיגיטל.

כדי לסייע לבעלי חנויות אינטרנטיות להגדיל את המכירות באתרי הסחר, פנינו למומחי הדיגיטל וקיבלנו מהם 10 שיטות שיכולות לעזור לבעלי העסקים למכור יותר בחנות האינטרנטית שלהם.

שיטות יעילות לשיפור קצב המכירות באתרי הסחר 

אתר מכירות נגיש ונוח – כדי להגדיל את המכירות בחנות אינטרנטית עליכם לשדרג את האתר ולדאוג לנגישות נוחה, לתפריטים ברורים וקלים לניווט, לדפי קטגוריות ומוצרים פשוטים המציעים מידע חשוב המסייע ללקוחות ועוד. חשוב לוודא כי האתר רספונסיבי מאחר וגולשים רבים יגיעו לחנות האינטרנטית שלכם באמצעות הסמארטפון או הטאבלט שלהם.

אתר מאובטח – אמנם, הצרכן הישראלי כבר פחות חושש מרכישות אונליין, אך רבים בודקים האם האתר מאובטח ואיזה מערכת סליקה קיימת בו. כדי להגדיל מכירות בחנות האינטרנטית עליכם לדאוג לרמת אבטחה גבוהה ולספק ללקוחות תחושה של ביטחון עם תקנון שקוף, מדיניות ברורה לגבי החזרת מוצרים ומשלוחים וכו'.

שיפור השירות ללקוחות – שיפור השירות ללקוחות מבטיח גידול במכירות, והמטרה שלכם היא לוודא שלקוחות יחזרו לאתר הסחר לרכישות נוספות (לקוחות חוזרים). כדי לשפר את שירות הלקוחות בחנות האינטרנטית כדאי לפרסם באתר הסחר מגוון רחב של ערוצים המאפשרים ללקוחות לפנות לנציגי השירות והמכירה, לדוגמה מענה מהיר באמצעות ווטסאפ, צ'אט באתר, טלפון, מייל ועוד. כדאי להוסיף לאתר המכירות צ'אט בוט המספק מענה לרוב השאלות והבקשות של הלקוחות, וכך אין צורך להגדיל את כוח האדם במוקד השירות. אופציה מומלצת נוספת לבעלי אתרי הסחר היא להצטרף לשירות הניתן על ידי חברות כמו קישורית מענה אנושי המבטיח מענה טלפוני על ידי נציגים מיומנים 24/7.

הטמעת אפשרות חיפוש באתר המכירות – גולשים עלולים לנטוש במהירות חנות אינטרנטית ללא אפשרות חיפוש. באתרי הסחר בהם יש מוצרים רבים אופציית החיפוש מתבקשת והכרחית, היא מסייעת ללקוחות הפוטנציאליים לאתר ולהזמין את הפריטים הדרושים עבורם.

הוספת קטגוריות למוצרים – חשוב להקים דפי קטגוריה באתר המכירות וליצור חלוקה הגיונית של המוצרים. בכל עמוד קטגוריה ו/או מוצר יש להוסיף מלל שיווקי, תוכן המתאר את המוצר, תמונות איכותיות להמחשת הפריט, כפתורים נוחים להצגת מחירים ולהוספת המוצר לסל הקניות וכד'.

תיאור מוצר מורחב – בדפי המוצר יש להרחיב את המלל ולספק תיאורים מפורטים ועדכניים על כל פריט ופריט, לרבות תמונות באיכות גבוהה, סרטונים להדגמת המוצר, השוואה מול מוצרים דומים וכיוצא בזה.

עדכון על מוצר שחזר למלאי – חשוב להטמיע אופציה על עדכון חזרת המוצר למלאי ולאפשר ללקוחות לקבל התראה על כך על מנת שהם יחזרו לחנות האינטרנטית וירכשו את המוצר אצלכם ולא באתר של המתחרים.

המלצה על מוצרים משלימים – בחנות האינטרנטית אפשר להטמיע מודול המציג מוצרים משלימים ונלווים לפריט שהלקוח רוכש באתר. זו אופציה מצוינת ומוכחת להגדלת המכירות באתרי הסחר.

פרסום חוות דעת וביקורות – רוב הלקוחות כיום קוראים חוות דעת ומתייחסים לביקורות על מוצרים וחברות לפני שהם רוכשים מוצר או שירות מסוים. עליכם להציג חוות דעת וביקורות על המוצר כדי לחזק את הביטחון אצל הלקוחות הפוטנציאליים.

עגלה נטושה ורימרקטינג – גולשים רבים מוסיפים מוצר אחד או יותר לעגלת הקניות אך הם לא משלימים את הקנייה ונוטשים את האתר, לכן יש אפשרות לשלוח להם מייל תזכורת על העגלה הנטושה, עדיף להוסיף למייל הטבה משתלמת – פעולה זו מעודדת אותם להשלים את ההזמנה וכך תוכלו לשפר את המכירות באתר באופן משמעותי (רימרקטינג – שיווק מחדש).

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)