כך תימנעו מהוצאות מיותרות על מכונות כביסה

מכונת כביסה היא מוצר חשמלי חשוב וחיוני בבתי אב. המכונות החדשות מתאפיינות בתכונות של חיסכון במים, בחשמל ובאנרגיה, ומציעות מגוון פתרונות עבור סוגי בדים שונים. בנוסף, מכונת כביסה יכולה לשפר את איכות החיים של המשפחה, ללוות אותה לאורך שנים רבות, ולקצר משמעותית את תהליכי הניקיון.

אך מצד שני, מכונות כביסה אשר אינן מטופלות כהלכה עשויות ליצור נזקים בלתי הפיכים. נזקים מן הסוג הזה גוררים הוצאות מיותרות, מהן ניתן להימנע עוד לפני שמזמינים טכנאי מכונות כביסה.

כביסה נכונה ותחזוקה שוטפת

מכונות כביסה

מכונות כביסה

על מנת לשמור על מכונת כביסה לאורך שנים ארוכות, יש להכיר את עקרונות הכביסה הנכונה. ראשית, לפני כל מחזור כביסה יש לרוקן את כיסי הבגדים, וכך למנוע נפילה של כסף, ניירות או לכלוך המזהם וסותם את המעברים של המכונה. שנית, אין לדחוס בגדים אל תוך המכונה משום שהדחיסה פוגעת באיטום. מיד עם סיום העבודה של המכונה, יש לסגור את ברז המים, ולנתק אותה מהחשמל. המכונה צריכה להתקרר, והמים יכולים להתאדות טוב יותר כאשר הדלת נשארת פתוחה. זכרו לנגב בסמרטוט יבש את טבעת הגומי של דלת המכונה על מנת למנוע התפתחות עובש, ובכל מקרה אל תשתמשו בכוח על מנת לפתוח דלת סגורה.

טכנאי מכונות כביסה יכול להמליץ על פעולות נוספות בעזרתן תימנעו מהוצאות מיותרות:

א. מים קשים – למים בישראל יש תכונות ייחודיות של עודף ביוני סידן, אשר יוצרים משקע של סידן פחמתי הקרוי אבנית. הצטברות אבנית יכולה לגרום להסתיידות הצנרת הפנימית של המכונה ולפגוע בה. אבנית גם מביאה את המכונה למצב של בזבוז אנרגיה, ולתוצאות פחות נקיות. על מנת להתמודד עם האבנית יש לרכוש מסיר אבנית ייעודי, ולהשתמש בו אחת לשלושה חודשים.

ב. ניקוי פילטר – ניקוי של הפילטר אחת לשלושה חודשים מונע הוצאות על החלפת מנגנוני הפעולה הפנימיים. תפקיד הפילטר הוא לאגור לכלוך, שאריות בד, שערות ועצמים קטנים, ולכן הניקוי שלו הוא חלק בלתי נפרד מהשמירה על המכונה.

ג. ניקוי מגירת חומרי הכביסה – שאריות של אבקת כביסה בשילוב אבק יכולים להיכנס אל תוך המכונה ולסתום אותה. במידה וניתן להוציא את מגירת החומרים, עשו זאת לעיתים קרובות, ושטפו אותה היטב במים. במידה ומדובר על מכונה ישנה, ניתן לחסוך בהוצאות בעזרת ניקוי חיצוני וסמרטוט יבש.

מתי מזמינים טכנאי מכונות כביסה?

פעולות התחזוקה לא תמיד מספיקות על מנת לשמור על תקינות המכונה. לעיתים יש צורך בהזמנת טכנאי מכונות כביסה, המכיר את התחום ויודע לאבחן במדויק את הבעיה. לפני הזמנה של טכנאי יש לבדוק את הרקע שלו, את הניסיון ואת ההמלצות. בצורה כזו תוכלו להימנע מהוצאות מיותרות על תיקון שאינו נדרש עבורכם.

לסיכום, תחזוקה נכונה בשילוב הזמנת גורם מקצועי כמו טכנאי מכונות כביסה יכולים לחסוך בהוצאות שלכם. קל יותר להימנע מהוצאות מיותרות, כאשר מבינים כיצד המכונה עובדת, ומזהים את הרגישות שלה לאבנית, לכלוך ואבק. 

המידע מוגש באדיבות אוביקל – טכנאי מכונות כביסה מקצועי

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
כך תימנעו מהוצאות מיותרות על מכונות כביסה, 10.0 out of 10 based on 2 ratings