איך עובד קורא הכרטיסים בבתי עסק?

קורא כרטיסים עובד על בסיס מנגנון אלחוטי שמסוגל לפענח אותות שמשודרים עליו. היכרות עם מנגנון הפעולה של הקורא יכולה לסייע למי שמתלבט בין דגמים שונים, ולעזור בעיקר לבעלי משרדים שמחפשים פתרון מיגון יעיל

המונח "קורא כרטיסים" מתייחס בדרך כלל לכרטיסי RFID. זהו קורא כרטיסי אלקטרוני שפועל ללא צורך במגע או בקשר ויזואלי בין הקורא לבין הכרטיס עצמו. בנוסף, המנגנונים שפועלים מאחורי הקלעים בכרטיסים מן הסוג הזה נפוצים בשורה ארוכה של כרטיסי עובד.

כרטיסי RFID מסוגלים לפתוח דלתות במפעלים, מגרשי חנייה, כבישי אגרה ועוד. הטכניקה משולבת במדבקות למניעת גניבות ובאמצעים לניהול מלאי בחנויות, היא נחשבת אמינה לחלוטין ובטוחה לשימוש ולאחרונה גם קיימת בתוך כרטיסים חכמים לתחבורה ציבורית. מכאן שמעניין מאוד לעמוד על מאפייני הקורא ולהבין לעומק את צורת העבודה שלו.

קורא כרטיסים בעסק

עבודה ללא מגע פיזי ועל בסיס תקשורת אלחוטית

תקשורת אלחוטית היא כאמור הבסיס של צורת העבודה בקורא כרטיסים מסוג RFID. אין שום צורך במגע פיזי על מנת להעביר את הנתונים בין הקורא לבין הכרטיס עצמו, ואפשר להצביע על מספר מאפיינים מיוחדים של שיטת התקשורת הזו:

א. סוגי שבבים – יש מספר סוגים של שבבי RFID שמשולבים על גבי הכרטיסים. בין היתר ניתן לבחור בין שבבים אקטיביים לחלוטין שבהם השבב כולל מקור מתח שמשמש אותו לשידור עצמאי, לבין כרטיסים חצי פסיביים או פסיביים לגמרי. בכרטיסים אלה האנרגיה הדרושה ליצירת התקשורת והעברת הנתונים מגיעה מתוך הקורא (ולא מתוך הכרטיס)

ב. טווח קריאה – בחירה בסוג מסוים של שבבים אמורה להשפיע על טווח הקריאה. טווח הקריאה יכול לנוע מסנטימטרים בודדים ועד כמה מאות מטרים. עם זאת, יש לציין שהשבבים האקטיביים בעלי מקור המתח העצמאי הם אלו שמתאפיינים בטווח קריאה גבוה, לעומת הכרטיסים הפסיביים שאותם אפשר לקרוא רק ממרחק של כמה מטרים בודדים מקסימום.

ג. השראה אלקטרומנטית – אי אפשר להבין איך עובד קורא כרטיסים בלי להזכיר את המושג השראה אלקטרומגנטית. במילים פשוטות, ניתן לציין שזו תופעה שממחישה את הזהות בין השדה החשמלי לבין השדה המגנטי. הקורא משדר אות רדיו בתדירות מסוימת בזמן קריאת הכרטיס שמונח לפניו. התדירות מתאימה לשבב RFID והוא יודע לתרגם אותה לפעולה הנדרשת. כל תכונות ההשראה החשמלית של השבב עוזרות להמיר את השדה של אות הרדיו, לאנרגיה הדרושה כדי לקרוא את המידע ואף  לשדר אותו בחזרה.

מי שעדיין לא מבין לגמרי איך עובד קורא כרטיסים יכול לחשוב על מקלט או משדר רדיו. גם בהם האנטנה היא זו שאחראית להמיר את השדה החשמלי המשתנה לזרם חשמלי במקלט, כמו גם להמיר זרם חשמלי בחזרה לשדה חשמלי – שהם גלי הרדיו במשדר. עם זאת, לשבבי RFID יש כאמור שימושים אפשריים רבים ומסקרנים יותר.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)