כיבוי אש לבתי ספר

כיבוי אש היא משימה חשובה מאוד בכל מוסד ובכל מבנה וגם בבית הספר. בבית הספר יש רגישות רבה לשריפות בעיקר בגלל הילדים שנמצאים בה. איך בית הספר מתמודד עם הבעיות הללו ועד כמה ההתמודדות יעילה?

מדוע השריפה מסוכנת במיוחד לבית ספר?

שריפה בבית ספר יכולה להיות מסוכנת מאוד מכמה סיבות כאשר הסיבה הראשונה היא כמות האנשים שיש בו. יש בבית ספר קטן לפחות 300 אנשים ויש בתי ספר שיש בהם אפילו יותר מ-1000 תלמידים. למעשה בבתי הספר הגדולים אפשר בקלות להגיע ליותר מ-2000 אנשים כולל ילדים ואנשי סגל וזה מסביר מדוע מדובר במקום כה רגיש שכמות האבדות בו יכולה להיות כבדה מאוד. אם נוסיף לכך את העובדה שיש מבנים גדולים רבים במקום ומי שלומד בהם הם ילדים בגיל 6-18 נגלה שזו לא האוכלוסייה הכי בוגרת שיכולה להילחץ מאוד כאשר יש שריפה. כיצד מתגוננים מפני הסכנות הללו?

גלאי אש ועשן

גלאי אש ועשן

כיצד בית הספר מתגונן מפני שריפות?

כדי שבית הספר יוכל להתגונן מפני תרחיש של שריפה מותקנות בו מערכות גילוי וגם כיבוי אש. המערכות הללו יהיו בכל החלקים שלו כולל בחדר המורים, במסדרונות, בכיתות הלימוד, באולם הכינוסים, באולם הספורט וכן הלאה. המערכות הללו שומרות על בית הספר מפני השריפות ולמעשה הן מגיעות בנוסף לאמצעי כיבוי אש אחרים שיש בו כמו למשל מטפי כיבוי אש וארונות כיבו יאש שיש הם צינורות שמחוברים לצנרת המים. כמו כן בבתי ספר גדולים יש הידרנטים, ברזי כיבוי אש, כך שכוחות כיבוי האש יוכלו להגיע במהירות רבה למקום ולהתחבר מכל מקום שירצו.

כוחות כיבוי מוכנים בכל רגע

אם כבר הזכרנו בפסקה הקודמת את כוחות כיבוי האש צריך לזכור שהם יודעים בדיוק היכן נמצא בית הספר והם תמיד יהיו מוכנים לשריפות שיכולות לפרוץ בו. מערכות כיבוי האש שיש בבית הספר כוללות ספרינלקרים שיכולים לכבות את השריפה כמעט בכל מקום בבית הספר באופן אוטומטי לחלוטין. למרות זאת כוחות כיבוי האש יגיעו במהרה למקום ויספקו את הטיפול שהם יודעים לעשות הכי טוב. הם ישתמשו בברזי הכיבוי אך יש לכבאית גם מספיק מים כדי להתמודד גם עם השריפות הכי גדולות שיכולות לפרוץ במתחם.

תרגולים תקופתיים לכל הצוות

מלבד המערכות המתקדמות ששומרו תעל בית ספר מפני השריפות שיכולות להיות קטלניות במיוחד יש גם צורך בתרגולים של התלמידים והצוות. יש אחראי בטיחות גם בבית הספר ממש כמו בכל מוסד אחר כאשר אלו יהיו מורים שיהיו אחראיים להראות לתלמידים את דרכי המילוט בכל מקרה חירום וזה כולל גם שריפה. דרכי המילוט הללו יכולות להיות הרבה יותר מעורפלות בשעת חירום ואפילו המורים יכולים להתבלבל למרות האחריות הרבה שיש להם והניסיון הרב שלהם בעבודה מול אנשים, ולכן יש צורך לתרגל את זה הפעולות הללו שוב ושוב כדי להתכונן לשעת אמת.

מאין יכולה לפרוץ שריפה?

שריפות בבתי הספר יכולות לפרוץ במגוון רחב של מקומות ולעתים אפילו יש הצתות מכוונות. ההצתות הללו יכולות להגיע מגורמים עוינים אך יכולות גם להגיע מילדים ונדליסטים שרק מחפשים לעשות בעיות. יש  שריפות שיקרו בשעת הלימודים ויש שריפות שיתרחשו בשעות הלילה או אחר הצהריים כאשר בכל מקרה כל מערכות ההגנה יפעלו. השריפה יכולה להיות קטלנית אף יותר כאשר אין בה איש, אמנם אין אנשים שיכולים להיפגע אך אף אחד לא ישים לב שהיא מתרחשת בעיקר אם היא קורת בשטח פתוח. השריפה יכולה להגיע גם מקצר חשמלי, מהקיוסק בבית הספר ועוד.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)