המרת קלטות וידאו למחשב

כל קלטת וידאו ביתית דוהה עם השנים ואיכותה נפגמת קשות

כל מכשיר אשר עושה שימוש במדיום אנלוגי נשחק עם השנים, והינו בעל עמידות נמוכה בהרבה מאשר מקביליו הדיגיטליים. ניתן להיווכח בכך מהשוואה זריזה של פילם של מצלמה ישנה, לעומת מצלמה דיגיטלית. למרות שככל הנראה איכות התמונות הראשונית תהה פחות או יותר דומה, התמונה המודפסת תדהה עם השנים, והפילם בו נעשה שימוש על מנת ליצור אותה יאבד את איכויותיו במהירות עצומה. לעומתם, שמירה של התמונות במחשב מבטיחה איכות זהה, ומקנה יכולות רבות נוספות. קלטות וידאו יוצרות צורך דומה לכך מאוד. סרטים אשר רכשנו במיטב כספנו, ורגעים משפחתיים יקרים מפז אשר צולמו בעידן בו צילום וידאו היה אירוע מיוחד, יוצרים רצון עז לשמר את הסרטים בצורה הטובה ביותר, והזמן דוחק. המרת קלטות וידאו לפורמט אשר ניתן לשמור במחשב היא הפתרון לכך.

מהם הדרכים הפשוטות להמיר קלטות וידאו לצפייה במחשב

הדרך בה מתבצעת המרת קלטות וידאו למחשב דומה באופן בסיסי לשמירה של תמונות הנעשית על ידי סריקה. סרטי הווידאו הישנים נצרבו על סליל של פילם תמונה תמונה, ועל ידי שימוש בתוכנה או מכשור מתאים, ניתן ליצור העתק של התמונות הללו בפורמט דיגיטלי עמיד ובטוח. הדרכים הפשוטות להמיר קלטות וידאו כוללות:

  • כרטיס מסך או טלוויזיה: כרטיסי מסך וטלוויזיה הינם הקובעים את יכולתנו לצפות בתוכן במחשב. כרטיסי טלוויזיה מאפשרים שימוש במחשב כמקלט טלוויזיה לכל דבר. לעיתים בכרטיסי מסך יהיו יציאות הנקראות VIVO. כלומר ווידאו IN ווידאו OUT. אליהן נוכל לחבר בעזרת כבל מתאים את מכשיר הווידאו שלנו, לצפות בקלטות על מסך המחשב ואף לשמור אותן עליו תוך שימוש במגוון תוכנות ייעודיות.
  • קופסה חיצונית: מדובר בפתרון פשוט ויעיל להמרת קלטות וידאו. מדובר בקופסה מובנית במיוחד למטרה זו, אשר ניתן להכניס אליה את הקלטת, ולחברה באמצעות חיבור USB למחשב.

חשוב מאוד להגדיר יעדים ברורים להמרת קלטות וידאו למחשב

מאחר וקיימות מגוון שיטות שונות, חשוב מאוד להגדיר יעדים ברורים מבחינת איכות הצפייה. אחרת, אנו עלולים להתאכזב מתוצר אשר נופל באיכותו מהמבוקש.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)