היזהרו מחיקויים – כך תזהו מדביר מוסמך

עיסוק בהדברה מחייב פיקוח היות ומדובר על פעולה הכרוכה בסיכון מיוחד לאדם ולסביבה. במאמר הבא נסביר כיצד מזהים מדביר עם הסמכה מתאימה ומדוע חשוב להקפיד על כך

משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה אחראיים על הסדרת והסמכת מדבירים בישראל. על פי החוק, מדביר נחשב איש מקצוע העוסק בתחום טעון פיקוח. הסיבה לכך היא העיסוק של המדביר בחומרים הנחשבים מסוכנים גם לאדם וגם לסביבה. יתרה על כך, ההדברה מתבצעת בתוך בתי מגורים, דירות, מבנים ובקרבת בני אדם. הפעולה כרוכה בסיכון הנובע משימוש בגזים רעילים, חומרים בעלי השפעות שליליות וחומרים שאינם פריקים המצטברים בסביבה ולפיכך עלולים להסב נזקים בלתי הפיכים.

כדאי להזמין רק מדביר מוסמך היות וזהו מקצוע הדורש ידע ותכנון של מערך שלם. מדביר לא רק מפזר את החומרים הרעילים, אלא גם קובע אילו פעולות ניטור ומניעה כדאי לבצע באיזור. עליו להכיר את ההבדלים בין סוגי מזיקים, לבחור תכשיר הדברה ספציפי ולהבטיח את תקינות החומרים.

מדביר מוסמך

מדביר מוסמך

מה כולל רישוי מדבירים?

תוכלו לזהות מדביר מוסמך לפי שני גורמים מרכזיים:

א. רישוי – תקנות רישוי עסקים מגבילות את העיסוק בהדברה לבעלי היתר מטעם המשרד להגנת הסביבה. ההיתרים והאישורים ניתן למי שעומד בהצלחה בבחינות לקבלת היתר הדברה, משתתף בימי עיון מקצועיים באופן סדיר ועונה על הקריטריונים של משרד הבריאות. יש שלושה סוגים של היתרי הדברה: קטילת חרקים, קטילת מכרסמים והיתר איוד. הסוג אמור להופיע על גבי ההיתר ויש לוודא כי המדביר מבצע רק פעולות המתאימות לסוג ההיתר שברשותו. כך תוכלו לזהות לא רק את ההסמכה של המדביר, אלא גם את המחויבות, הרקע והמקצועיות שלו.

ב. חידוש היתר – רישיון לביצוע הדברה אינו מספיק ויש צורך בחידוש תקופתי של ההיתר. באופן עקרוני, תקופת ההיתר נמשכת שלוש שנים. על המדביר לחדש את ההיתר לפני תום פקיעת הרישיון ועליו גם לשלם את האגרה כדי לעמוד בתנאי החוק. מתן שירותי הדברה ללא היתר בתוקף היא עבירה פלילית.

במידה ותרצו להיכנס לעובי הקורה, תוכלו לברר באופן ספציפי על ההסמכה וכך לוודא את תהליך ההכשרה של המדביר. מדביר מוסמך עובר בחינות בתחומים הבאים:

–          טוקסיקולוגיה

–          הדברת חרקים ופרוקי רגליים

–          הדברת מכרסמים תברואתיים וחולייתנים

–          איוד

לסיכום, אל תוותרו על העסקת מדביר עם הסמכה והשקיעו לפחות כמה ימים בקבלת המלצות, השוואה בין אנשי מקצוע ויצירת קשר עם בעלי רישיון מתאים הנמצאים ברשימת המדבירים המורשים.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
היזהרו מחיקויים - כך תזהו מדביר מוסמך, 10.0 out of 10 based on 1 rating