
פרסם בגוגל
הקמת קמפיין במערכת הפרסום גוגל אדס נראית בהתחלה כמשימה מורכבת מאתגרת, לכן רוב בעלי העסקים מעדיפים להשאיר את ניהול הקמפיינים בגוגל לאנשי המקצוע המנוסים. עם זאת, חשוב לציין שכל אחד יכול ללמוד איך להתחיל לפרסם בגוגל לבד, וכדאי לדעת כי ממשק העבודה במערכת הפרסום של גוגל ידידותי למשתמש ויש עזרה ומדריכים בעברית שיסייעו לכם לנהל קמפיינים מנצחים ולהשיג את התוצאות הרצויות.
איך מתחילים לפרסם בגוגל?
כדי לפרסם בגוגל עליכם לפתוח חשבון במערכת גוגל אדס. הרישום חינמי ואינו כרוך בעלויות נסתרות או בהתחייבות. בשלב הראשון עליכם לגלוש לכתובת: google.co.il/adwords, למלא את השדות השונים בטופס הרישום ובסיום שלב הרישום המהיר תגיעו למסך הראשי של מערכת הפרסום ותוכלו להקים קמפיינים.
במסך הראשי של גוגל אדס אפשר לראות את רשימת הקמפיינים שניהלתם, כמובן שבשלב הראשון אין קמפיינים המוצגים במערכת. בשלב זה עליכם ללחוץ על לחצן "מסע פרסום", וכדאי לבחור באפשרות הראשונה להקמת קמפיין ברשת החיפוש עם הרחבה לרשת המדיה, כלומר מודעת הפרסום שלכם תוצג גם בדפי תוצאות החיפוש של גוגל וגם באתרים שיש להם הסכמי פרסום עם חברת גוגל.
כעת, עליכם להגדיר את תקציב הפרסום לקמפיין החדש, אפשר להגדיר ידנית את המחיר המקסימלי שמוכנים לשלם להקלקה על מודעת הפרסום, או לבחור באפשרות שהמערכת תגדיר באופן אוטומטי את הצעות המחיר, כך אפשר לקבל יותר הקלקות בהתאם לתקציב היומי.
בשלב הבא בוחרים מילות מפתח, מומלץ לבחור מילות מפתח הכלולות בתוכן מודעת הפרסום, כל עוד הביטויים רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם. לכל ביטוי יש עלות שונה בהתאם לביקוש ולתחרות על מילות המפתח. כמו כן, יש להגדיר את קהל היעד לפי פרמטרים כמו מין, גיל, שפה, תחומי עניין, הרגלי קנייה ברשת ועוד.
לאחר שמירת הקמפיין בקבוצה מתאימה עוברים לשלב הבא בו עליכם לבחור את סוג המודעה, יש מגוון אפשרויות כמו מודעת וידאו (סרטונים המוצגים בקליפים השונים ביוטיוב או מודעת טקסט צפה מעל סרטון המתנגן ביוטיוב), מודעות המורכבות מתמונה, מודעות דינמיות, מודעות עם מעורבות הגולש, קמפיין רימרקטינג (שיווק מחדש) ועוד.
חשיבות דירוג המודעה (Ad Rank)
מערכת הפרסום גוגל אדס עובדת כמו במכרז ועליכם לקבוע תקציב ומחיר מקסימלי שאתם מוכנים לשלם עבור הקלקה בפועל על המודעה. עם זאת, הפרמטר העיקרי שקובע אם המודעה שלכם תוצג לאחר שגולש ביצע שאילתה הוא דירוג המודעה שלכם (Ad Rank). ככל שדירוג המודעה גבוה יותר בעיני גוגל כך מודעת הפרסום שלכם תוצג בפני יותר גולשים ותוכלו לקבל יותר לידים איכותיים.
מהם יתרונות הפרסום בגוגל?
לאחר שהבנתם איך להתחיל לפרסם בגוגל חשוב להבין מדוע כדאי לכם לנהל קמפיינים במנוע החיפוש הפופולרי. היתרונות העיקריים לפרסום בגוגל הם:
- חשיפה רחבה אך ממוקדת לקהלי יעד המוגדרים מראש.
- פרסום ללא התחייבות.
- שליטה מלאה בתקציב הפרסום.
- תשלום רק על הקלקה בפועל או לפי שיחת טלפון לעסק.
- תוצאות הפרסום הן מיידיות.
- ניתוח אנליטי מדויק של ביצועי הקמפיין.
- מגוון אפשרויות פרסום.
- בידול מהמתחרים ויצירת נכס דיגיטלי.
כתיבת תגובה